تبلیغات
بهار نو - مردم مداری؛ كلید اعتماد عمومی

بهار نو
 
عشق یعنی ظاهر باطن نما / باطنی آکنده از نور خدا


ساخت فلش مدیا پلیر
ابزار وب Online User

كاوشگران روابط عمومی  - محمد امامی- شكوه حماسه ی مردمی 24 خرداد و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی را به عنوان هفتمین رییس جمهور منتخب تبریك می گوییم و امیدواریم این انتخاب، سرفصل جدیدی را برای تعامل دولت – ملت در پیش روی خدمتگزاران صدیق میهن اسلامی مان ایران بگشاید.

       با ظهور دولت تدبیر و امید، انتظار می رود همان مشی كه منجر به جلب اعتماد عمومی گردید، با تدبیر و برنامه ریزی لازم در دستور كار دولتمردان قرار گیرد تا روز به روز شاهد حذف دیوار بی اعتمادی میان دولت –  مردم  باشیم، چرا كه مردم مداری و باور به تاثیرگذار بودن رای و نظر مردم در امور، برای ولی نعمتان جامعه اعتمادآور است و هنگامی كه مردم شاهد این باور عملی مسئولان باشند، اعتمادشان به خدمتگزاران خود رو به فزونی می نهد و سرمایه ی عظیم اجتماعی به عنوان پشتوانه ی محكم اجرایی برای دولتمردان شكل می گیرد.

باز شدن قفل تعامل دولت – ملت، یكی از اولویت های مهمی است كه باید به صورت كاملا حرفه ای و هدفمند و راهبردی به آن پرداخته شود و به نظر می رسد دولت باید از كلید مخصوص این قفل، كه در دستان نهاد روابط عمومی كشور است بهره بجوید.

        نهاد روابط عمومی كشور نیز باید با بازخوانی رسالت ها ، اهداف و وظایف و بازتعریف نقش ها ، كاركردها و برنامه های روابط عمومی بر مبنای رأی و نظر و خواسته ها و نیازهای منطقی و معقول و قانونی مردم، مسیری نو و مردم مدارانه را پیش روی خدمتگزاران مردم بگشاید.

        نهاد روابط عمومی، به عنوان نهادی مردم دار و مردم مدار، می تواند با حضور و ایفای نقش فعال در جریان ارتباطات دولت و ملت، پیش از بروز مشكل و یا حد اقل از ابتدای بروز مشكل ، سهم بسزایی در رفع مشكلات مردم داشته باشد.

       ایفای موثر این نقش، مستلزم وجود عزم جدی در مدیریت ارشد جامعه و دولت و تقویت ساختاری، آموزشی، تخصصی و مالی نهاد روابط عمومی كشور است.

      كارآمدی و اثربخشی روابط عمومی ها ، می تواند ارتباط مردم و دستگاهها را به نحوی تنظیم نماید تا انبوهی از مردم مجبور نباشند مطالبات خود را خارج از دستگاه مربوط جستجو و پیگیری نمایند و عزت و آبروی خود را بر كف نهاده و نامه به دست به دنبال خودروی مسئولان ارشد دولت در سفرهای استانی بدوند!

نهاد ها و موسسات تخصصی غیر دولتی نیز از جمله گروههایی هستند كه آگاهی دولت از عقاید، آرا و مواضع آنان و بالاتر از آن، حمایت و تقویت آنان، برای رفع مشكلات می تواند مفید واقع شود.

      به عنوان مثال برای رفع مشكلات هنرمندان، انجمنهای حرفه ای هنرمندان؛ برای رفع مشكلات مهندسان، نظام مهندسی ؛ برای مشكلات روزنامه نگاران ، انجمنهای صنفی روزنامه نگاران ؛ برای مشكلات مربوط به پزشكان ، انجمنهای پزشكی و نظام پزشكی و ....دیدگاههایی دارند كه توجه به آنها می تواند دولت را در یافتن بهترین راهكارهای حل مشكلات یاری رساند.

        نكته ی مهم دیگر توجه به پژوهش مداری در تصمیم ها و تدبیرهاست. اصولا تصمیم ها و اقداماتی كه بر مبنای پژوهش صورت می گیرد، اقداماتی سنجیده تر ، اصولی تر و صحیح تر است.

        بنابر این «پژوهش» می تواند ضمن به دست دادن شناخت و آگاهی علمی از معضلات خُرد و كلان بخشهای مختلف جامعه ، فرصتهای طلایی بهبود و افق روشنی را در برابر ما ایجاد كند و بارقه های امید را در جامعه روشن نموده و راههای حركت به سوی پیشرفت و تعالی میهن اسلامیمان ایران را هموار نماید.

       نكته مهم در این روش ، استفاده بهینه از زمان و فرصت ها و بهره مندی از واقع نگری ، دیدگاههای اكمالی و كارشناسی در شناسایی و رفع مشكلات است.   فراموش نباید كرد كه فرصت های خدمتگزاری، بسیاركوتاه است و سریع می گذرد، اما مردم آگاه به خوبی و با دقت نظر خدمتگزاران خود را رصد می كنند، باید از این فرصت ها به خوبی بهره برد و ریشه های امید را در جامعه گستراند و  بهبود رابطه و تعامل دولت – ملت به مدد نهاد روابط عمومی كشور و به ویژه تقویت و فعال ساختن ظرفیت های نهادهای مردم نهاد روابط عمومی، یكی از  ضرورت های راهبردی برای دولت تدبیر و امید است و آرزو داریم دولتمردان به طور عام و شخص رییس جمهوری به طور خاص، از توانمندی ها و تخصص ها و نهادهای تخصصی و حرفه ای روابط عمومی برای نیل به مردم مدار ساختن دستگاه ها و حركت های توسعه ای بهره برده  و با تقویت نهاد روابط عمومی دولت و نیز سازمان ها و موسسات مردم نهاد روابط عمومی، مردم داری و مردم مداری را نهادینه نماید.





برچسب ها: روابط عمومی، اعتماد، مردم مداری،  

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 28 خرداد 1392 توسط محمد امامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

  • دانلود فیلم
  • خرید vpn